STOPPA MATCHEN!

Jag ställer mig till den ändå stora skara av människor som är emot Israels ockupation av Palestina. Det Israel gör mot Palestina är helt och hållet ett brott mot männsklighete. Men världen är för feg för att erkänna det. Rädd för att bli klassade som antisemetister. Men man får inte glömma att det är Israels regering som ligger bakom attentaten, det är dem som bombar FN-förläggningar och utsätter barn för fosfor bomber, inte judarna i Israel.

6-8 mars spelas Davids-Cup mellan Sverige och Israel i Baltiska hallen i Malmö. Det är helt otroligt att svenska regeringen ens tillåter att matchen spelas! De säger att sport och politik inte har nått att göra med varandra, så kanske är fallet också. Men borde inte spelarna ha en så hög moral att dem vägrar spela mot en stat som bryter mot männskliga rättigheter?

Just nu pågår demostrationer i Malmö( http://dn.se/nyheter/sverige/5-000-tagar-till-stod-for-palestina-1.815565 ) mot Israel. Efter som jag inte är där kan jag bara önska alla demonstranter lycka till och säga att jag verkligen tycker ni gör rätt!

Bojkotta Israel! Stoppa Matchen och låt Palestina bli fritt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0