Känd, för vad?

Låg i soffan igår och tittade på tvn med familjen. Och självklart, som på alla fredagar, blev programvalet Let´s Dance. Förstår inte alls det underhållande i det hela. Men men. Det jag började fundera på igår var helt enkelt varför Blondinbella var med..En människa som tack vare sin rike far kunnat publecera sin blogg över hela internet. Nu kan ju ni hävda att jag är avensjuk på att hennes blogg läses av så många människor per dag, och självklart skulle det vara skoj med massvis med läsare, men skulle aldrig vilja vara i hennes sits.

Blondinbella har enligt mej ett stort ansvar. Blondinbella är en av dem människor som har störst inflyttande på människor, speciellt unga tjejer, här i Sverige. Då anser jag att man ska vara en bra förebild också.
Läste precis i hennes blogg om hur ledsen hon blev efter Gynnings och den där skatan på tv4 (hon som hade eftersnacket på Idol) hade hoppat på henne och kallat henne för " Lillgammal Skitgris" och sånt påhitt. Enligt Blondinbella så tipsar dem här andra 2 damerna om bra sätt att gå ner i vikt på, även för dem är den främsta målgruppen tonårstjejer. Blondinbella tycker detta är helt fel efter som dem normaliserar anoraxia och liknande sjukdomar.
Självklart håller jag med henne om att det är helt sjukt, men hon visar också vilken dubbelmoral hon själv har. I hennes blogg kan man tex läsa om skönhetstips och om trendtips och om hur hon själv beskriver hur hon kan ta ett glas vin eller två om kvällarna. Hon är trotsallt under 18, var då i alla fall.

Egentligen är det inte Blondinbella som person som jag hänger upp mej på, utan fenomenet. Människan är oftast väldigt lätt att påverka genom reklam, propagande och sånt. Kända personer fungerar ofta som idoler för yngre människor. Borde inte då media och dessa människor kunna utnyttja sitt läge och påverka samhället, påverka det så vi slipper dem här idialen?
Jag vill påverka genom mitt skrivande här i bloggen, inte till att hata blondinbella, inte till att hata borgare, sådana åsikter får ni skaffa er själva. Men till att se det vackra i varje människa, att se egenom mode och pengar. För alla kan påverka, det är bara att ge sej fan på att klara det!
Jag har bestämt mej, jag ska göra allt jag kan för att göra den här planeten till en bra plats att leva på. Bestäm dej du också!

M<3M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0