Polis Polis potatis gris...och lite annat..

Oj..verkligen dålig på att skriva blogg..skäms lite över det, faktiskt! Men det har å andra sidan hunnit hända mycket skit sen sist..Tex skrev jag om G20-mötet sist jag skrev. Nu när det är avklarat och lugnet har lagt sig så har ännu en "skandal" inträffat. I Sverige agerade polisen som vanligt när det var problem i rosengård i vintras, man uttalade sig rasistiskt och använde övervåld. I England ledde polisens övervåld till döden för en person som inte ens var inblandad i några som hellst kravaller (http://www.youtube.com/watch?v=HECMVdl-9SQ&feature=channel_page ). Tycker det är förbannat hemskt att de som ska beskydda oss från brottslingar själva blir brottslingar och dessutom kommer undan med det! Det får fan va slut på polisvåldet! I göteborgskravallerna 2001 skottskadades en kille efter att ha slängt 2 stenar mot 15 poliser..de va i nödvärn..enligt poliserna. Inte fan ska man kasta sten mot någon, men att skjuta en person när man lätt kan övermanna honom? Sjukt jävla samhälle där vi tillåter polisen göra precis vad de vill. Säg nej till polisens övervåld! Nu!

Om jag ska försöka ge fan i att klaga på nått så vill jag påpeka att speedway säsongen drar igång snart igen! på tisdag den 21/4 är det Indianerna-Piraterna kl 19.00! kom och heja på Indianerna! I motala dagen efter, samma tid och då hejar man med på Indianerna! SM-guld i år!:D

Jag Älskar Matilda! Väldigt, väldigt mycket<3

M<3M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0