Dags att..

Önska alla mina läsare God Jul och Gott Nytt År!
Jag kanske skriver nått mer inlägg innan julafton, men i fall det inte blir så, så vill jag önska er en God Jul och ett Gott Nytt År!

En sammanfattning av 2008 skulle vara på sin plats, men efter som jag har dåligt minne och det har hänt alldeles för mkt för att jag ska orka sammanfatta så mkt. Men.. 2008 har kantats av både våld och maktmissbruk och lite annat som hör världen till. Vi har fortsättning på kriget i Irak, vi har en odemokratiskt genomröstad lag kallad FRA, vi har haft oroligheter i Georgien, vi har haft finnanskrisen...jävla kapitalism.., vi har haft så jävla mkt skit så de är snart inte synd om barnen i afrika..snart är vi alla ett stort jävla U-land.

Det jag tycker år 2008 har kantats mest av är ändå maktmissbruk. Odemokratiska beslut. Både på kommunal nivå och på internationell nivå. Vi har Askersunds kommun som fattar beslut över huvudet på invånarna. Vi har USA som fortsätter vara världspolis och inte en jävel säger emot, eller jo, Kuba och andra länder. Men om man bortser från just dem här länderna som kan tänka själva, så har vi inget land som säger ifrån. Sverige spelar snällt efter USA:s noter.

Det bästa med 2008 är ändå Matilda, 26 Mars 2008 kommer alltid finnas i mitt hjärta<3 Världen må va sne, men då är det tur de finns människor som oss som ser till att de finns hoppp! Tack Älskling<3

Så, till atta människor som läser, God Jul och Ett Gott Nytt År!

(vill också meddela att jag nu oxå försökt regga mej på www.bloggvanstern.se och man där kan läsa många bra bloggar. Men vill poängtera, Det här är MINA åsikter och behöver inte innebära att Vänsterpartiet eller andra håller med mej)

M<3M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0